Cloudy blog

وردپرس چیست؟ هر انچه باید در مورد وردپرس بدانید !

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۳۵ ب.ظ

وردپرس - wordpress

ورد پرس چیست و چه کارایی هایی دارد !

هر انچه باید از "وردپرس" بدانید از تاریخچه تا کارایی های ان :

وردپرس ( wordpress) چیست؟

"وردپرس" یک سیستم مدیریت محتوا ( انگلیسی : CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت ها و وبلاگ ها است که شما با استفاده از این سیستم نرم افزاری میتوانید، محتوای سایتتان را (متن _ تصویر _ فیلم و یا هرچیز دیگری ) را مدیریت کنید.

"وردپرس" ( انگلیسی : wordpress) در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات بسیار خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار میداد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت ها معرفی شد.

 

"ورد پرس" با زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده است و توسط مای اس کیوال پشتیبانی می شود همچنین نسخه ای برای پست گرس کیوال نیز موجود میباشد این سیستم کاملا رایگان و متن باز است . "وردپرس" در ادامه راه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 شکل گرفت. نام "وردپرس" را کریستیال اِسلِک دوست مت مولنوگ ( توسعه دهنده اصلی وردپرس) پایه گذاری کرد و از ان روز با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحضه تبدیل به معروف ترین و پر کاربرد ترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت شده است.

 * در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در جهان با این CMS راه اندازی شده است *

____________________________________________________________________________________________

تاریخچه :

مت مولنوگ پایه گذار "وردپرس" است ، نرم افزار کد بازی که به صورت گسترده از سوی وبلاگ نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار میگیرد .

مت چالز مولنوگ متولد 11 ژانویه 1984 در هوستون تگزاس است، در حال حاضر وی در شهر سانفرانسیسکوی کالیفرنیا زندگی میکند.

"مولنوگ" در ابتدا به مطالعه ساز ساکسیفون پرداخت و در اموزشگاه بازیگری و هنر های نمایشی حضور می یافت.

اولین سیستمی که " مولنوگ" برای وبلاگ نویسی از ان استفاده کرد،b2/cafelog بود . او نخستین بار برای انتشار عکس هایی که از سفر به واشنگتن گرفته بود از این سیستم استفاده کرد . همین تجربه باعث شد که به این فکر بیفتد که خود برای وبلاگ نویسی نرم افزار به روز و سازگار با استاندارد های وب که نیاز هایش را براورده کند ، بنویسد. او در ژانویه 2003 در وبلاگش این مطلب را اعلام کرد .

"مولنوگ" به سرعت با شخصی به نام مایک لیتل تماس گرفت و از او کمک خواست و ان دو با کمک هم شروع به نوشن "وردپرس" با استفاده از b2 کردند. توسعه دهنده اصلی b2 یعنی Michel Vahdrighi هم به زودی به جمع ان دو نفر اضافه شد.

در مارس 2003 او Global Multimedia Protocols Group را تاسیس کرد که در ان نخستین میکرو فورمت ها نوشته شد.

او در اوریل 2004 سرویس معروف Ping-o-Matic را تاسیس کرد که همانگونه که از نام او بر می اید ، سرویسی است که با ان می شود پینک کرد و موتور های جستجویی مانند تکنوراتی را از به روز شدن وبلاگ اگاه کرد . به یاری ان می شود به صوت بسیار ساده سرویس های بسیار زیادی از جمله بلاگرولینگ محبوب وبلاگ نویسان ایرانی را پینگ کرد ؛ در حال حاضر Ping-o-Matic روزانه یک میلیون بار پینگ میشود.

در می 2004 رقیب "وردپرس" یعنی "مووبل تایپ" اعلام کرد که قیمت هایش را تغییر داده است . مسئله ای که باعث شد بسیاری از کابران "مووبل تایپ" به فکر استفاده از نرم افزار جایگزین بیافتند،"وردپرس" به خوبی از این فرصت استفاده کرد.....

در اکتبر 2004 CNET مولنوگ را استخدام کرد تا در انجا رود "وردپرس" کار کند و در اداره وبلاگ ها و رسانه های جدید به انها کمک کند. در دسامبر 2004 مولنوگ bbpress را عرضه کرد ، سیستمی که او در طی چند روز تعطیلات نوشته بود.

در فوریه 2005 نسخه 1/5 "وردپرس" اماده شد که نام Strayhorn بر روی ان گذاشته بودند. این نسخه 900هزار بار دانلود شد .

در اوریل 2005 شخصی متوجه شد که در سایت Wordpress.orgمقاله های زیادی به صورت مخفی دارد که با تکنیک Cloaking نوشته شده اند. در Cloaking  دارنده سایتی کاری میکند که نسخه ای از سایت که عنکبوت های جستجو عرضه می شد متفاوت از چیزی باشد که بازدید کنندگان عادی نشان داده می شود . "مولنوگ" مجبور شد این مطلب را بپذیرد و همه مقالات را حذف کند .

"مولنوگ" در اکتبر 2005 از CENT جدا شد ، چند روز بعد او Akismet را معرفی کرد ، سرویسی که جلوی کامنت ها و ترک پک های اسپم را میگیرد .

در نوامبر 2005 شرکت در پروژه "وردپرس" از حالت دعوتنامه ای در امد و مشارکت در ان برای عموم ازاد شد.

در دسامبر 2005، او شرکت اتوماتیک را معرفی کرد؛ سرویسی که خدمات میزبانی وبلاگ را ارائه میدهد و نرم افزار های ضد اسپم میسازد . اکنون بر اساس امار Comscore و سایت Automattic  ماهانه 100 میلیون بازدید کننده دارد و در میان 25 سایت برتر جهان است .

* در مارس 2007 مجله معتبر PC Word مولنوگ را با عنوان یکی از 50 فرد مهم در اینترنت برگزید ، وی توانست در رده 16 قرار گیرد *

___________________________________________________________________________________________

موارد استفاده :

• پیاده سازی وبلاگ یا سایت های شخصی

• پیاده سازی وب سایت های خبری - اطلاع رسانی

• پیاده سازی وب سایت های عکاسی

• پیاده سازی وب سایت های معرفی مشاغل

• پیاده سازی فروشگاه های انلاین

•راه اندازی سایت های اجتماعی و انجمن ها

• سایت های دانشگاهی

• وردپرس شبکه

____________________________________________________________________________________________

مزایای استفاده از وردپرس:

• کاهش هزینه

• ظاهر زیبا

• مدیریت اسان

• سئو عالی

• بروزرسانی انلاین

• امنیت

انعطاف پذیری وردپرس

____________________________________________________________________________________________

     * امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشد*

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۹
diba zeynali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی