Cloudy blog

ماشین مجازی چیست؟

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵ ب.ظ

ماشین مجازی چیست؟ و هرانچه باید در مورد ان بدانید! 

 

 

ماشین مجازی یا VM امکان اجرای سیستم های عامل دیگر بر روی سیستم عامل کنونی است ؛ این سیستم عامل مجازی مانند یک برنامه درون سیستم عامل شما اجرا میشود.

این وضعیت برای تست سیستم های عامل دیگر مانند "مک" و یا هر سیستم لینوکسی مناسب است. همچنین میتوانید از ماشین مجازی برای اجرای نرم افزار ها بر روی سیستم عاملی که برای ان طراحی نشده اند بهره بگیرید. برای مثال میتوانید برنامه های مک را  بر روی ویندوز با استفاده از "ماشین مجازی" استفاده کرد .

 

ماشین مجازی چیست؟
ماشین مجازی برنامه ای است که به عنوان یک رایانه مجازی عمل میکند. این برنامه بر روی سیستم عامل میزبان(سیستم عامل فعلی شما) اجرا میشود و سخت افزار مجازی برای یک سیستم عامل میهمان ارائه میدهد. سیستم عامل میهمان دقیقا مانند هر برنامه دیگری بر روی سیستم عامل میهمان اجرا میشود.

 

از نظر سیستم عامل میهمان ماشین مجازی یک رایانه فیزیکی واقعی است.

 

ماشین مجازی سخت افزار های مجازی خود را دارد که شامل : سی پی یو _ حافظه _ هارددیسک _ رابط شبکه و دیگر دستگاه ها است. این دستگاه های سخت افزار مجازی از طرف ماشین مجازی به سخت افزار های واقعی روی رایانه نگاشته میشوند . برای مثال "هارددیسک" یک ماشین مجازی در یک فایل بر روی "هارددیسک" رایانه میزبان تعریف میشود.

 

شما میتوانید چندین ماشین مجازی بر روی سیستم خود نصب کنید. البته منابعی که برای این ماشین مجازی تعریف میکنید ، محدود به منابع سخت افزاری روی سیستم شما هستند . زمانی که چند سیستم عامل روی ماشین مجازی خود نصب کنید ؛ میتوانید ان را باز کرده و به راحتی سیستم عاملی که میخواهید بوت کنید را انتخاب نمایید . سیستم عامل میهمان شروع به کار کرده و بر روی پنجره ای بر روی سیستم عامل میزبان اجرا میشود ؛ البته میتوان این پنجره را به صورت تمام صفحه نیز در اورد.

____________________________________________________________________________________________________________

کاربرد عملی ماشین مجازی: 

ماشین های مجازی چند استفاده رایج دارند که عبارتند از : 

• تست نسخه های جدید سیستم عامل 

• ازمایش سیستم عامل های دیگر 

• اجرای نرم افزار های طراحی شده برای سیستم عامل های دیگر 

• استفاده از نرم افزاری که نیازمند سیستم عاملی قدیمی است 

• تست نرم افزار بر روی پلت فرم های چندگانه 

• سرور های مجتمع 

____________________________________________________________________________________________________________

نرم افزار های توصیه شده برای ماشین مجازی :

ویرچوال باکس Virtualbox یک برنامه عالی متن-باز است که می توان بر روی ان ویندوز، مک او اس و لینوکس اجرا کرد. بهترین مزیت " ویرچوال باکس" ان است که نسخه پولی ندارد. این بدان معنی است که همه امکانات ان از جمله ویژگی های پیشرفته مانند اسنپ شات snapshot رایگان هستند. با این امکان میتوانید وضعیت یک ماشین مجازی را ذخیره کنید و در اینده دوباره به ان حالت بازگردید که برای مقاصد تست کردن بسیار عالی است . 

VMwar player یک ماشن مجازی مشهور دیگر برای ویندوز و لینوکس است. " وی ام ویر پلیر " همتای رایگان نرم افزار VMwar Workststion است. 

VMwar Workststion  یک برنامه تجاری است و از این رو همه امکانات پیشرفته ای که رد "ویرچوال باکس" وجود داشت در VMwar player ارائه نشده است. 

با این حال "ویرچوال باکس" و هم "وی ام ویر پلیر " برنامه های خوبی هستند که ویژگی های مقدماتی رایگان ارائه میدهند . اگر یکی از ان ها امکاناتی که میخواهید را نداشت ، می توانید از دیگری استفاده کنید. 

______________________________________________________________________________________________________________________________

بارگذاری یک سیستم عامل در ماشین مجازی: 

برای نصب سیستم عامل در یک ماشین مجازی باید دیسک نصب سیستم عامل را داشته باشید . ایجاد رسانه نصب برای ویندوز 10 کار راحت و سر راستی است . همچنین میتوانید از فایل های "ایمیج ISO" که اکثر توزیع های " لینوکسی" غالباٌ ارائه میدهند ، بدین منظور استفاده کنید....... برنامه های ماشین مجازی ویزاردهای ساده ای دارند که شما را طی فرایند ایجاد ماشین مجازی و نصب سیستم عامل میزبان یاری میکند. 

*ماشین مجازی تنها به سیستم عامل دسکتاپ محدود نیستند و با استفاده از انها میتوانید حتی اندروید را بر روی ویندوز 10 شبیه سازی کنید.*

____________________________________________________________________________________________________________

_( ممنون که تا پایان این مطلب همراه من بودید)_

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۳
diba zeynali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی